»Naša sodelavka pravi, da je postala zelo spretna v jogi. Spoznale smo, da smo se ob sliki sposobne upogniti v vse mogoče kote.«
»V preteklosti smo to morali početi na grozen, manualen način, ki je trajal ure in ure in poškodoval sliko.«
»Slikar ni mogel premagati in je posnel tu mnogo več, kakor je bilo potrebno za sliko pohoda kraljev, tako da je v njegovi sliki ljudski okus zmagal nad viteškim.«
»Občutki so zelo mešani. Od tega da smo vesele, da je projekt zaključen, smo obenem tudi žalostne, saj vemo da tako pomembnih slik v svetovnem merilu v Sloveniji nimamo.«
»Največji izziv pri montaži je zagotovo dviganje slike in nameščanje na steno.«
»Nočna straža je ena najslavnejših slik na svetu.«
»Če si lahko zamislite, je premikanje takšen slike zahtevno. Ne smeš se dotikati lica, razmisliti je potrebno vsak korak.«
»Nekdo mi je rekel, da ni pomembno, ali imamo pred seboj Michelangela ali sliko naše babice. Naš pristop mora biti popolnoma enak, predanost mora biti popolnoma enaka.«
»Bile so izjemno trdovratne, na predelih poškodb slikovnih plasti, in so zaradi neprimerne tehnologije popolnoma potemnele. To pomeni, da so bili na predelih svetlih tonov črni madeži. Najverjetneje niso poznali metode, s katero bi potemnele retuše in preslikave varno odstranili, zato so najeli takrat že uveljavljenega slikarja Cosroeja Dusija, ki je sliko preslikal na način, da ni izgubila Carpaccievega značaja.«
»Vsako delo, ki ga dobimo v obravnavo, najprej natančno pregledamo. Pristop je vedno enak. Vsako sliko je vedno treba najprej natančno pregledati in analizirati z različnimi naravoslovnimi metodami. Pri mojstrovinah, kot je ta, uporabimo absolutno vse metode, ki so nam na voljo tako v tujini kot doma. Tako pridobimo podatke, na podlagi katerih pripravimo konservatorsko-restavratorski načrt, ki pa ga med samim delom po potrebi prilagajamo sprotnim ugotovitvam.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju